Friday, May 27, 2011

តើ​ "ICTs" អាច​ធ្វើ​អ្វីខ្លះ?​

ICTs អាច​មាន​ប្រយោជន៍​ច្រើន​យ៉ាង​​ដូចបាន​រៀប​រាប់​​ខាង​ក្រោមនេះ៖
  1. ភ្ជាប់​ទំនាក់​ទំនង​ការ​ងារ​ក្នុង​ការ​ដំណើរ​ការ​ធ្វើ​ផែនការ​​ដែល​មាន​លក្ខណៈ​ស្មុគ​ស្មាញ (Linkages for complex planning processes)
  2. សម្រប​សម្រួល​ការងារ​ក្នុង​អង្គភាព​ដែល​មាន​ផ្នែក ឬ​វិស័យ​ផ្សេងៗ​គ្នា (Coordination across sectors)
  3. ធ្វើ​ឲ្យ​ងាយ​ស្រួល​ក្នុង​ការ​ចែក​រំលែក​ព័ត៌មាន​កាន់​តែ​ច្រើន​ (Enable increased information sharing)
  4. ​​ផ្ដល់​​សេវា​កម្ម​ដល់​មូល​ដ្ឋាន និង​តាមដាន​សេវាកម្មនានា (Outreach and monitoring of services)
  5. បង្កើន​​លទ្ធភាព​ទទួល​ការ​អប់​រំ​ (Scaling up access to education)
  6. ភ្ជាប់​សហគមន៍​នានាទៅ​ក្នុង​ទី​ផ្សារ (Linking communities to markets)
  7. បង្កើត​ប្រព័ន្ធ​ប្រកាស​អាសន្ន​គ្រោះ​មហន្តរាយ​ (Creating disaster warning system)
  8. ចាំ​បាច់​ត្រូវ​ប្ដូរ​ពី "​ចំណេះ​​​ធ្វើ" ទៅ "​​របៀប​ធ្វើ​" (Need to move from "know how" to "do how"
  9. យល់​អំពី​បរិបទ និង​លក្ខខណ្ឌ​នៃ​ការ​ប្រើ​ ICTs (Understand context and conditions of use of ICTs)
​ខាង​លើ​នេះ​ជា​ការ​ស្រាវជ្រាវ​​ដែល​ខ្ញុំ​បាន​រក​ឃើញ​ទាក់​ទង​នឹង​ សំណួរ​ដែល​សួរ​ថា "​តើ​ ICTs អាច​ធ្វើ​អ្វី​ខ្លះ? (What can ICTs do?)។  

សូម​មេត្តា​ជួយ​បំពេញ​ចំណុច​ខ្វះខាត ទាក់​ទាង​នឹង​ការ​រៀប​រាប់​ខាង​លើ​នេះ​ផង។ ខ្ញុំ​​សូម​ស្វាគមន៍ ​សំណួរ​ពី​មិត្ត​អ្នក​អាន។ សូម​អរគុណ, សុខា​​

    No comments:

    Post a Comment